tisdag 29 juli 2008

Glas, glas och åter vackra glas!


Solen strålar ute och värmer mig på min fräkniga sommarhud! Äntligen fick vi sommar! Finns inget som kan uppnå svensk sommar, i norrland, alldeles lagom varmt!


Och finns det något mer somrigt än att sitta på sin altan och avnjuta ett glas med iskallt, hemgjort iste, eller varför inte ett glas väl avkylt mousserande vitt vin.... och känna doften av sommarblommor och nyklippt gräs, samtidigt som du får bläddra i en bra bok eller tidning, eller varför inte bläddra i en av dina kokböcker som står i hyllan och hitta något riktigt nytt, spännande och somrigt att laga till middag! Finns garanterat flera bra recept du aldrig någonsin prövat tidigare....


Använd dig av trädgården vid din dukning, tänk dig små röda pelargonier utspridda på den vita duken och det vita porslinet..... så enkelt, men gör vem som helst glad och pigg efter en jobbig dag på jobbet! Det behöver inte vara någon högtid för att unna sig lite extra, hela livet är en fest, med små avkrokar emellanåt!


Och du, på tal om högtid...... du vet väl att jag har den ultimata presenten till bröllop, födelsedagar, konfirmation och dop! Min glaskollektion bestående av en rad olika glassorter för olika ändamål, även skålar, ljuslyktor, karaffer och tillbringare ingår i serien.Det är en serie glas beklädda med gamla traditionella samiska motiv som jag etsar på glaset. Den perfekta serien att börja samla på till ditt barnbarn eller guddotter. Beställningar görs via mail eller via telefon eller via någon av mina återförsäljare såklart.
Ájtte Museum Jokkmokk
Sámi Duodji Jokkmokk
Konst & Hantverk Luleå
Arppa Galleri Tromsö
Textilhuset Arvidsjaur
Har du en butik som du tror min kollektion skulle passa i så hör gärna av dig till mig så kan vi föra en disskussion angående dig som återförsäljare.
Vänliga hälsningar
Mia


Inga kommentarer: