onsdag 5 november 2008

NY ateljé!


Har just plockat fram massor med målar pinaler, känner mig så sugen att måla och skapa något! Tänk att det blir likadant varje år, när mörker, kyla och frost anländer då anländer även all inspiration....


Och just nu känner jag mig så lyxig, jag har just färdigställt min alldeles egna ateljé i mitt hus! Jag har avancerat från att sitta på golvet alltjämt med alla målardukar, färger och penslar med ständigt kladdiga och fläckiga golvmattor och en galen sambo, till att jag nu har ett stort fint rum med stafli och hyllor med en väldig ordning! Det första lät faktiskt tyvärr mer som mig...=) men det sista är faktiskt sanningen! Och jag har ju lovat mig själv att försöka bli lite mer organiserad, men det får bli under 2009....


Nu ska här målas, har Galleri SKÅDAs julsalong i sikte, jurybedömdutställning, håll tummarna att dom gillar det dom ser och att jag kommer med! Sámi Duodjis vintersalong ligger också precis runt knuten......


Ja ni mina kära läsare kan inte mer än konstatera att det är bara 3 veckor kvar till första advent, och sen är det vips jul.... mysigt! I like a lot! bara börja lagra inför marknaden!
Inspirera mera!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen. Kul att läsa allt som händer dig. Låter kul med nya idéer. Hoppas att ni får toppen kul på invigningsfesten. Jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att jag hade kunnat komma me. Fin tavla och coola bröllopsbilder. Men hur gör man för att komma i bröllopskläderna om 10 år?! Hoppas att du mår bra. Vi ses snart. Längtar. Kram kram.

Anonym sa...

Anonym var Ida...

miaviltok sa...

inga problem vännen, du som är så ambitiös med mamma barn gympa och allt, im impressed!=) KRAM